Fra hæklenålen #16

Så er det tid til at vise lidt flere hæklede julegaver frem 😉

dsc01394

Disse grydelapper hæklede jeg til mine forældre, som heldigvis blev rigtig glade for dem ❤ I 2012 hæklede jeg dem også et bar grydelapper, og ønskede sig i år nogle nye 😉 – du kan se dem her, hvis du er nysgerrig 🙂

Jeg er selv meget tilfreds med dem, jeg synes de er blevet så flotte dette års grydelapper. De er hæklet i dobbelt garn, og den lyse del har jeg hæklet i en tråd grå og en tråd lyseblå, den nederste er mørkeblå.

De geometriske grydelapper er hæklet efter opskrift fra Lutter idyl, der kan findes her.

Grydelapperne er hæklet i bomuldsgarn, du kan finde lækkert bomuldsgarn her.

Der er brugt nål nr. 4, mine yndlings er helt sikkert disse, fra Clover.

Indeni har jeg lagt et lag thermium, som isolerer en del mere, jeg har fundet det hos stof2000, her.

For at kunne hænge grydelapperne har jeg syet en elastik i et af hjørnerne. Det kunne også være læder snøre. Det var blot en rest jeg havde liggende 😉

Til slut syede jeg mit eget mærke på som jeg har skrevet om i dette indlæg. Og de kan købes her, i mange lækre og forskellige designs.

 Indeholder afiliate links.

One thought on “Fra hæklenålen #16

  1. Pingback: Fra hæklenålen #17 | Simone Vilsboell

Skriv et svar

